سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
کد خبر: 1181922
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰
مسابقات قرآنی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه می‌خواهیم جامعه انتظامی، جامعه نورانی و قرآنی شود، گفت: اگر گمان کنیم خدا چیزی والاتر از قرآن خلق کرد، به تعبیر پیامبر اسلام(ص) آن چیزی را که کوچک بود، شما بزرگ شمردید و آن چیزی را کوچک بود، بزرگ شمردید

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خانواده‌های کارکنان و پانزدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل انتظامی که امروز ۱۹ شهریورماه، در هتل‌ پارس مشهد برگزار شد، با اشاره به سخنی از معصومان، اظهار کرد: بهترین روزگاران، روزگاری است که نظام حاکم بر اداره بشر و دولت، دولت ابرار باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی با اشاره به توفیق زیارت امام‌رضا(ع) بر خود، اظهار کرد: توفیق زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را نشانه قبولی تلاش‌ها و کوشش‌هایی می‌دانیم که اراده کردیم تا قرآن را در جایگاه اصلی خود در صدر امور بنشانیم، همچنین به برکت تحول عظیم و ثمر آن بر انقلاب اسلامی که تحول روحی، معنوی و انسانی بود و یکی از نمودهای آن تحول، ساخت و تربیت جوانان برومند، ارزشمند و مجاهدان جان بر کف برای دفاع از حاکمیت قرآن به تعبیر امام خمینی(ره) بوده است که می‌توان برای هریک از آنان کتابی قطور از افتخارات نوشت.

رونمایی از خاطرات ۵ فرمانده نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی

وی افزود: شهدا مصداق آیه ۲۳ سوره «احزاب» هستند که خداوند می‌فرماید: «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ و مِنهُم مَن یَنتَظِرُ... از میان مؤمنان مردانی هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند و خود را آماده‌ جهاد نمودند، برخی از آنان پیمانشان را عمل کردند و به شهادت رسیدند...» مردانی که بخشی از ارکان نیروهای مسلح مختلف جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند و سرداران بزرگوار و شیرمردان جبهه توحید که برخی را من از روی علاقه شخصی خود از نامداران و مجاهدان انتظامی به رشته تحریر درآوردیم و در هفته انتظامی خاطرات ۵ فرمانده شجاع و دلاور زمان جنگ را رونمایی خواهیم کرد.

ادیانی با بیان اینکه احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فردی برجسته است، اظهار کرد: او یکی از زبدگان، برجستگان و دلدادگان مکتب امام خمینی(ره) است، به نظرم اینترنشنال خواست او را ملامت کند، اما بهترین فیلمی که برای رادان می‌خواست ساخته شود را آنان ساختند و من مصمم هستم که به درستی احمدرضا رادان را معرفی کرد. وای به حال آن کسی که دشمن برای او کف‌و سوت بزند.

وی با بیان اشعاری از حضرت امیرالمومنین(ع)، یادآور شد: فضیلت آن است که دشمن بگوید. او امروز سکان‌ اداره یکی از موثرترین ارکان اصلی امنیت را برعهده دارد. اولویتی که وی امسال در انتظامی اعلام کرد توفیق الهی برای او بوده که در میان انبوه اولویت‌ها، قرآن و نهج‌البلاغه را در صدر قرار داده است.

ادیانی بیان کرد: به قرآن، قرآن گفته شده چون «من شأنی أن یُقرأ ... قرآن خواندنی است». به قرآن، قرآن مجید، کریم، مبین، عظیم، قرآن ذکر و رحمت گفته شده است، لذا شأن این کتاب، خواندنی است، اما به کتاب، کتاب گفته می‌شود چون شأن آن، این است که نوشته شود. در همه عالم بگردید تنها کتابی که نامش قرآن است، این کتاب است، به همین دلیل هر چقدر قرآن بخوانیم مشتاق‌تر می‌شویم، انس می‌گیریم و لذت خواهیم برد.

وی افزود: عاقل کسی است که علم خود را از قرآن و اهل بیت کسب کند. منبع و آفریننده‌ عظمت، از قرآن تعبیر به «والقرآن العظیم» کرده است. اگر گمان کنیم خدا چیزی والاتر از قرآن خلق کرد، به تعبیر پیامبر اسلام(ص) آن چیزی را که کوچک بود، شما بزرگ شمردید و آن چیزی را که بزرگ بود، کوچک شمردید.

ادیانی یادآور شد: خدای متعال زمانی که با ارزشمندترین مخلوق که وجود پیامبراعظم(ص) است را آفرید، دستور داد: «فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآن... فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنْهُ...، پس به اندازه‌ای که برای شما ممکن است از آن تلاوت کنید. هم خود، قرآن بخوان و هم برای مردم جامعه، قرآن را تلاوت کن تا با تلاوت قرآن هم دلت و هم جامعه نورانی شود. لذا می‌خواهیم جامعه انتظامی، جامعه نورانی و قرآنی شود.»

وی با نقل خاطره‌ای از میرزا محمدتقی آملی، گفت: هرکسی به هر جایگاهی رسید، به برکت انس با اهل بیت رسیده است. قرآن بدون عترت را می‌شود بر روی نیزه گرفت و با قرآن ناطق جنگید، لذا قرآن اگر برای خدای متعال باشد، می‌شود قرآن کریم و اگر می‌خواهد به صورت انسان یا موجودی در بیاید، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت او می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha